(Lordi《Deadache 一片死寂》專輯封面)


{###_crystal0529/1/1348479198.mp3_###}



真的太誇張了,
Lordi 系列第四篇 >"< 

這次的禍首出自 Lordi 2008年10月的專輯:
《Deadache 一片死寂》中的第12首,
不是主打歌,
在 KKBOX 的點播排名也不是 No.1,
為什麼會注意到它?
完全是因為前奏、間奏以及尾奏,
超有 The Phantom of the Opera Overture 的 feel!

所以,我又開始不務正業地整理歌詞、找影片了...

因為不是主打歌,
所以還沒拍 MV,
這是2008年萬聖節,
Lordi 在 Tavastia 的現場 Live:

{###_rouze/37/1166013005.flv_###}


結論,
這是首因為猜疑,
而產生出殘暴想像的怪歌,
歌詞如下:

I come home, and she's there waiting
我回到家,她已等在那兒了
So sweet and tender honest kind
如此甜美、溫柔、誠實又親切

Dim lighting, candles burning
黯淡的燈火,燭光搖曳
That bitch must have something to hide
這娼婦一定有事瞞著


She's a bit too nice this evening
今晚她有點太好了
Suspicion makes me a bit vile
猜疑讓我有點邪惡


I'll skin her before morning
我會在早上前剝了她的皮
And find out what's behind that smile
並找出那笑容背後藏著什麼


It's nothing - It must be all in my head
沒什麼 - 我腦海中只有它


I think the devil is hiding behind her smile
我認為她的微笑背後藏著惡魔
Darkness disguised as the morning light
黑暗偽裝成晨光


What's there behind the closed door?
緊閉的門後藏著什麼?
Imaginations spinning hard
想像越來越根深蒂固
She's hiding something hardcore
她的隱瞞像個鐵桿
No choice, I'll rip that bitch apart
別無選擇,我將把這娼婦剖成一塊一塊


Blood drips down from the ceiling
血從天花板滴落
She's spread around like modern art
她的血像幅現代藝術四處蔓延
How can I hear her calling?
我怎麼聽到了她的呼喊?
"Come down dear, dinner's gonna start"
"親愛的快來,晚餐時間到了"


It's something - It can't be all in my head
這事 - 它不能在我腦海裡


I think the devil is hiding behind her smile
我認為她的微笑背後藏著惡魔
Darkness disguised as the morning light
黑暗偽裝成晨光






















arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 RouZe 的頭像
    RouZe

    RouZe

    RouZe 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()